2 De laatste dag!

5 maart 2015

Nou, de koffers zijn gepakt! M'n backpack vol met gips en kiwi's (vacuumpomp voor bevallingen), een extra koffer vol met stomazakken, verdovingsvloeistof, hechtdraden, mondkapjes, hoofddeksels, etc etc! En als kunst, een handbagagetas voor m'n kleren en toiletspullen. Wat een spullen zo bij elkaar! En natuurlijk moeten ook wat OK-pakken, een doktersjas, een stethoscoop en mijn klompen mee!

De laatste week beginnen de tropenvlinders in mijn buik toch weer te kriebelen! Hoe was het ook alweer in Tanzania? Het is nu alweer 4 jaar geleden dat ik voor het laatst in Tanzania was en de taal is echt wel weer een beetje weggezakt! Habari za Swahili? Dr Lemson was heel ijverig bezig met oefenkaartjes, die ze per ongeluk wel eens in de overdrachtsruimte had laten slingeren. Daar maakte ik toch even ijverig gebruik van!

We zijn voorbereid... en de spanning stijgt! Stiekem kijken we elkaar in het voorbijgaan in de gang even aan, een knipoog of een glimlacht volgt. "Spannend he?" "Ja, nu gaat het echt gebeuren!" "heb je alle spullen bij je?"

Iets wat er ook voor zorgde dat de spanning en de voorpret alleen maar groter werd, waren de opnamen van Optimaal FM. Dr Lemson en ik zouden geinterviewed worden voor een radio uitzending. Het interview zou 26 februari plaats vinden om 12.00 uur. Dr Lemson en ik wisten allebei niet wat voor vragen er zouden komen dus we hadden samen van te voren nog wat informatie op een rijtje gezet. Precies om twaalf uur was er nog niemand aanwezig van de radiozender, en een telefonisch contact had ook nog niet plaats gevonden... 1 minuut over 12... 2 minuten over 12... 3 minuten over 12... etc etc! Om kwart over twaalf gingen we toch maar even bellen, want tja... we moesten ook weer door naar onze poli's! Dr Lemson belde de medewerkers die zich ernstig verontschuldigden: degene die het interview zou gaan afnemen was ziek! Opnieuw hebben we een afspraak gemaakt voor de volgende dag, en wel ja, precies op tijd, konden we beginnen! Na alle perikelen van 'zit mijn haar wel goed?' tot aan 'neemt ie nou wel op of niet?' hebben we lekker babbelend samen de interviews op de camera gekregen! Bent u nieuwsgierig geworden naar het resultaat? Kijk even op http://www.optimaalfm.nl/nieuws/8606/slingeland-ziekenhuis-naar-tanzania.html

Zo, nou genoeg van alle prietpraat! Het is tijd om aan de slag te gaan! Morgen om 17.30uur zullen we met onze enorme koffers op het vliegveld van Schiphol verzamelen en inchecken, daarna nog een drank doen en om 20.30 uur zullen we eindelijk met het vliegtuig opstijgen om naar Tanzania te gaan! Eerst met een groot vliegtuig naar Nairobi en vervolgens met een klein vliegtuig naar Mwanza. Ik zal morgen wat foto's maken van de reis en aankomst en die natuurlijk als eerste op facebook en de blog zetten!

1. Marijk:
    6 maart 2015