6. patienten

17 maart 2015

Afgelopen dagen waren weer intensief. Het meisje met toxisch megacolon wat een operatie kreeg vorige week in de avond was de volgende dag al overleden. Ze had twee weken diarree en haar dikke darm heeft het helaas begeven. We konden niks voor haar doen.

De man met beklemde darm in zijn scrotum, die vorige week een operatie kreeg, leeft nog! Zijn darmen doen het gelukkig. Helaas heeft zijn scrotum het niet overleefd en hebben we vandaag al het dode weefsel (de rechterkant van zijn scrotum) verwijderd.

Vandaag een buikoperatie van een dame met een grote massa in de buik, eierstok kanker of enorme cyste, we weten het niet. Wat we wel weten is dat toen de massa uit de buik kwam de bloeddruk drastisch daalde, en veel vocht nodig was om de vaten te vullen. Na de operatie kregen we geen zuurstof in haar bloed, waarschijnlijk heeft de massa druk gegeven op de grote veneuze vaten en heeft ze een thrombus (bloedprop) gemaakt die tijdens de operatie naar de long geschoten is. Ze is overleden. Pole.

1. Ingrid Lindeboom:
    20 maart 2015
    Hoi Matthea,
    Een wat 'late reactie', maar ook genoten van jouw verhalen en foto's. Vast geen spijt dat je bent meegegaan ?! Helaas zit het er weer op, maar jullie hebben veel goed werk verricht !